Stilte voor de storm - Reisverslag uit Kaltenbach, Oostenrijk van Hilde - WaarBenJij.nu Stilte voor de storm - Reisverslag uit Kaltenbach, Oostenrijk van Hilde - WaarBenJij.nu

Stilte voor de storm

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

24 December 2011 | Oostenrijk, Kaltenbach

Goedemorgen,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de super leuke kaartjes die ik gekregen heb! Mijn bedrand begint aardig vol te raken van alle post die ik krijg. Echt heel erg leuk!!

Vandaag heb ik een dagje vrij! Omdat zaterdag 'wisseldag' is, zijn er vandaag geen groepslessen. Wel privatstunden, maar die hoef ik vandaag niet te doen. Een dagje vrij en dus uitslapen :) Ook wel fijn, de afgelopen week waren we om deze tijd al druk aan het lesgeven...
Vanaf morgen gaat het waarschijnlijk super druk worden, dus ik heb geen idee of ik dan tijd heb om wat te schrijven. Daarnaast krijg ik ook zo'n beetje de hele week bezoek: Lucienne is vanmorgen aangekomen met haar vader. Vanmiddag gaan we skiën met z'n 3en! Papa en mama komen vanaf morgen: verrassingsbezoekje! Zij gaan woensdag weer weg en donderdagochtend komt Jessica al weer hier. Dus voor mij een super gezellig kerst/oud en nieuw weekje!

Even terug naar mijn vorige verslag: Daar schreef ik dat ik woensdagavond een rustig avondje voor de boeg zou hebben. Nou, dat is niet helemaal opgegaan. Het was erg gezellig en uiteindelijk waren we om 21.00 weer thuis :) Toen maar direct gaan slapen want de volgende ochtend moesten we toch weer om vroeg boven zijn!
Donderdag was de één na laatste dag met de kinderen uit Aschau. Omdat ze nu redelijk goed bochten achter elkaar kunnen maken, hadden we besloten ze mee te nemen naar de eerste lift (touwlift). Dan hoeven ze niet meer omhoog te lopen. Daarnaast klinkt dat ook wel erg stoer: Ik kan al met de lift!! Dat vonden de kindjes ook en ze waren dan ook erg trots!
Zoals iedereen die wel eens is wezen skiën weet, is een lift de eerste paar keer niet heel succesvol. Kinderen donderen eerst minimaal een paar keer uit dat ding voordat ze doorhebben wat ze precies moeten doen om te blijven staan. Na een paar keer opraapdienst gespeeld te hebben ging het best goed en hebben we veel bochtjes achter elkaar kunnen oefenen. De volgende ochtend (vrijdag) hebben we de kinderen meegenomen naar de andere kant van de heuvel, waar het iets steiler was. Ook daar was een touwlift. Die was ook langer en steiler met als resultaat spierpijn in de armen. Hiep hiep, hoera :S! Nou ja, hoort erbij! Die lift zal ik nog wel vaker moeten nemen..
Uiteindelijk was een groot deel van de kinderen wel zo ver dat ze een echte piste af hadden kunnen gaan en vervolgens met een sleeplift omhoog. Toch hebben we dat maar niet gedaan, omdat er twee waren die nog niet goed mee kwamen. Om teleurstellingen te voorkomen hebben we toen maar een klein wedstrijdje gehouden op de helling waar we toch al waren. Aan het einde van de dag kregen alle kinderen sowieso een Bobo-medaille. Zij blij!
Bobo is trouwens de Pinguin van de kinderclub van de skischool. Voor kindjes hebben we ook Bobo skies, Bobo-wasser om te drinken in de pauze en wanneer er straks groepslessen gegeven worden hebben we elke ochted Warm-up met Bobo! Één van onze leraren trekt het Bobo-pak aan en dan doen we met de hele groep (leraren+kids) de Bobo-dans en de Bobo-boogie als warm-up. Super grappig!!

Toen de kindjes van Aschau weg waren had ik 's middags nog een privélesje met een jongetje van 6. Best spannend, de eerste keer maar 1,5u is zo om.
Eenmaal beneden even 'kerstinkopen' gedaan. Het enige kerst-achtige in onze boodschappenkar was een zak afbakbroodjes en een doos eieren om eitjes te koken morgenochtend. Ik vind het heerlijk dat het hier niet zo'n chaos is met kerst (of had ik dat al geschreven...?). Het enige wat hier in de supermarkt ligt dat speciaal voor kerst is, is een stelling met kerstballen en een vak met kerstkoekjes. Hier dus geen kerstboomvormige ragoutbakjes, kerstklokboter en al die andere zaken. Gewoon gewoon en geen opgeblazen gedoe. Echt heel fijn!

Gisteravond nog even grote opruiming gehouden. Mijn kamertje moet er toch een beetje fatsoenlijk uitzien als er straks mensen langs gaan komen :)

Dan ga ik nu maar eens mijn bedje uit, ontbijten en daarna muffins bakken oid. Ben benieuwd hoe dat gaat met de oven hier!

Verder wil ik vanaf hier iedereen een hele fijne kerst toewensen! Ik ga er zeker van genieten met alle bezoek die ik krijg en met een beetje geluk werkt het weer boven ook nog mee.

Liefs,
Hilde


Oja, als jullie het tot het einde gehaald hebben.. Je kan hier ergens (links geloof ik) je email adres invullen zodat je automatisch mail krijgt bij een nieuw verslag :)

  • 24 December 2011 - 08:49

    Mams:

    Krijg heel veel zin om jou de komende dagen in actie te zien. Hier nu inpakken: emmer, pan, 'verrassingstas', cakemix, enz. enz. Voor vandaag bakze, lekker skiën met Lu, goed begin van Kerst, bis morgen ... :-D.

  • 24 December 2011 - 08:53

    Kimberley:

    Hilde!
    Wat leuk dat ze zo´n thema hebben voor de kids van Bobo! Erg leuk om te lezen wat je de hele dag zoal doet!
    Ik wens je ook hele fijne kerstdagen met je familie en vrienden daar, maar dat gaat vast helemaal goedkomen ;)
    Liefs!

  • 24 December 2011 - 14:42

    Titia:

    Hee! Klinkt echt goed allemaal! Volgens mij heb je het daar echt enorm naar je zin! Is het gelukt met de muffins bakken? En is je huis, met huisgenoten, net zo leuk als het leek? :-P Fijne kerst!

  • 27 December 2011 - 18:53

    Lia:

    Hallo Hilde
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt, mooie foto's ook. Van Ellis krijgen we nu soortgelijke verhalen .Zij is afgelopen zondag begonnen in Muhlbach. Veel plezier nog en doe je ouders de groeten

    Hans en Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Kaltenbach

Skiles geven in Oostenrijk

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2012

De laatste week...

29 Februari 2012

Holländerwochen

19 Februari 2012

Life goes on...

05 Februari 2012

Thuis

25 Januari 2012

Tijdens het bakken van muffins...
Hilde

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 15844

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 18 Februari 2015

The Big Trip

09 December 2011 - 18 Maart 2012

Skiles geven in Oostenrijk

Landen bezocht: