De laatste week... - Reisverslag uit Kaltenbach, Oostenrijk van Hilde - WaarBenJij.nu De laatste week... - Reisverslag uit Kaltenbach, Oostenrijk van Hilde - WaarBenJij.nu

De laatste week...

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

11 Maart 2012 | Oostenrijk, Kaltenbach

Servus,

Inmiddels is mijn laatste weekje hier alweer aangebroken. Wat gaat de tijd snel zeg!!
De vorige keer dat ik schreef was het hier nog hochbetrieb: Krokusvakantie in Nederland. Inmiddels is het op de skischool erg rustig. De vakanties zijn afgelopen, dus de grote meute is weer naar huis. Hier en daar zijn er nog wat verdwaalde mensen aan het vakantievieren, maar er is niet meer ‘viel los’ hier.

Na mijn laatste berichtje hebben we een paar dagen ontzettend lekker weer gehad. Zo lekker dat Rosi en ik vrijdagochtend extra vroeg (8.00) naar boven zijn gegaan om van het zonnetje te genieten. Ergens bij de skischool liggen namelijk twee ligstoelen en er is niets fijner dan je ontbijtje te eten in een ligstoel in de zon! Boekje mee en even anderhalf uur zitten voordat je aan het werk moet. In de middagpauze natuurlijk weer precies hetzelfde. Zo gaat het wel snel met het kweken van een mooi kleurtje :D. Vrijdagmiddag zijn we met een aantal skileraren nog wezen skiën. Sinds een paar jaar is er een dalafdaling, of eigenlijk een skiroute, richting Aschau. Hier is beneden geen lift, dus je moet met de bus terug. Halverwege de afdaling ligt een kleine hut, da Abfahrtshutte. Daar hebben we wat gegeten en gedronken met z’n allen. Heb in ieder geval een bord met hele fijne Kaiserschmarrn weggewerkt. Uiteindelijk hebben we ons door de papsneeuw en de heuvels naar beneden gewerkt en zijn vervolgens met de bus terug gegaan. Was erg gezellig!

Zaterdag was het nog steeds lekker weer. Voor de afwisseling hadden Rosi en ik een snowboard van beneden (de verhuur) geleend. Mijn snowboardschoenen moesten namelijk maar eens ingewijd worden en dat hebben we gedaan! ’s Morgens zijn we even met z’n tweeën op pad geweest en rond 11.00 was Sonja boven en zij heeft ons meegenomen. Het snowboarden ging me al weer een stukje makkelijker af dan de vorige keer, dus dat was fijn om te merken. Omdat het zulk lekker weer was, hebben we pauze gehouden op de Kristallhütte en daar lekker in ons t-shirtje in de zon gelegen. Toen we uitgegeten en uitgepauze’d waren, was het al best laat (14.30..?), dus toen zijn we maar terug gegaan naar de skischool. Moe maar voldaan, moet ik eerlijk zeggen! Hoe beter het gaat met snowboarden, hoe leuker het wordt :D.

Zondag was weer een ‘ouderwetse’ zondag: nieuwe kinderen, nieuwe groep. Omdat het geen vakantie meer was, waren er maar heel weinig kinderen. Op zondag had ik er welgeteld 2, waarvan er eentje alleen op zondag zou zijn. We zijn zondag begonnen bij de babylift bij de skischool. De kindjes moesten nog weer even wennen aan het skiën. In het begin was ik een beetje skeptisch over wat ze zouden kunnen, maar aan het einde van de dag skiede beide kinderen zonder problemen de Z-weg af!
Zondagavond zijn we met Sonja, Rosi, Nina, Jan-Willem en twee vrienden van hem die de week hier waren, wezen bowlen in Wörgl. Het was 35 euro voor 3 uur, dus we hebben ons flink vermaakt. Uiteindelijk 3 potjes tegen elkaar gespeeld en vervolgens een rondje Nederland, Oostenrijk en Tsjechië tegen elkaar. Ik heb welgeteld 1 strike gegooid, yee-ha! Niet bijzonder succesvol dus, maar wel erg gezellig!

Maandag kwamen er weer een flink aantal nieuwe kinderen bij, die moesten allemaal voorskiën en uiteindelijk is daar een nieuwe groep van gemaakt. Het ene meisje dat van zondag bij mij over bleef is naar een hogere groep gegaan en ik heb de zwakkere kinderen van de hogere groep erbij genomen. Uiteindelijk had ik dus alsnog 6 kindjes: een redelijk aantal! Weer begonnen op de Z-weg, maar dat ging best wel goed. Dinsdag dus direct door gegaan op de piste. Dat was weer even wennen en achteraf gezien misschien wel een stapje te hoog voor een aantal van de kinderen, maar uiteindelijk zijn ze er allemaal goed afgekomen en donderdag hebben ze zonder problemen de wedstrijd geskied!

Donderdag waren Gerhard en Gerda (chef+vrouw) allebei jarig en hadden we dus een klein feestje (met gratis eten en drinken… :) ) in de Wedelstube. Daarna zijn we met Sonja, Nina, Rosi, Jan Willem en zijn vrienden (Niek en Wytze) door gereden naar een iets in Fügen. Daar was live muziek en daar hebben we gezeten tot 23.30 ongeveer. Vervolgens verder gegaan naar een één of andere herrietent met ‘komische leute’ en uiteindelijk was ik blij dat ik om 01.45 in m’n bedje lag. De volgende dag hoefde ik niet te werken. Ik had namelijk met Sonja afgesproken dat we zouden gaan winkelen bij Swarovski in Wattens. Korine zou voor de dag mijn groep (nog 4 kindjes) overnemen. Sonja werkt bij Swarovski in de fabriek en krijgt de spullen voor de helft van de prijs; hoera! Dat scheelt een hoop geld :D Uiteindelijk wat Geburtstagsgeschenke ingeslagen. Al met al dus weer een goed geslaagd reisje. Om 14.00 was ik weer in Kaltenbach, nog even met de trein naar Mayrhofen geweest en toen nog even wat wezen drinken met Rosi, Jan Willem en Niek en Wytze.

Zaterdag was het weer een mooi-weer dag. Had met Rosi afgesproken dat we zouden gaan skiën. Om 8.45 werd ik echter door de skischool gebeld of ik vandaag nog zou gaan skiën en of ik dan misschien wel van 10.00 tot 11.30 les zou willen geven… Eigenlijk had ik daar niet heel veel zin in, omdat het zulk mooi weer was om zelf te skiën. Maar goed, tot 11.30 is ook niet heel lang en dan is er nog genoeg tijd om zelf een rondje te doen. Uiteindelijk dus ja gezegd en anderhalf uur privéles gegeven. Daarna met Rosi, haar oudste zoon Lukas en Nina en een vriendin van haar een rondje wezen skiën. Uiteindelijk toch weer op de Kristallhutte beland en daar weer eens lekker lui in het zonnetje gelegen en een schnitzel gegeten!
Om 14.00 was het wel weer mooi geweest. Toen is Korine gekomen met haar twee dochters en haar vriend (Staatliche Skilehrer) en toen hebben we nog een stukje geskied met z’n allen. Off-piste, van daken af en een half-pipe! Iets wat ik zelf niet zo gauw gedaan zou hebben maar het was echt ontzettend gaaf! Onderweg kwamen we Niek en Wytze nog tegen en zijn nog een rondje mee gegaan. Aan het einde van de middag nog even in Postalm geweest en vervolgens naar boven gegaan om te koken. Vanwege mijn schnitzel van tussen de middag had ik niet heel veel trek en heb uiteindelijk om 19.15 pas gekookt. Toen smste Rosi of ze even langs mocht komen, want ze moest 45min wachten. Uiteindelijk heb ik voor twee gekookt. Dat is natuurlijk altijd minder saai dan koken voor 1 persoon! ’s Avonds maar weer eens een soort van opruiming gehouden: het begin van het einde….

Voor vandaag waren er welgeteld 15 kinderen aangemeld: 5 gevorderden, 5 beginners en 5 Mini-Club. Geen werk dus, hoera! Dacht ik.. Uiteindelijk kwam er voor mij weer een privélesje bij en ik heb van 11.00 tot 13.00 les gegeven. Daarna bij Sport Stock een paar ski’s uitgeleend om te proberen en met Sonja een rondje wezen skiën. Het was ontzettend mistig, dus niet echt een pretje. De ski’s waren wel erg fijn, dus van de week eens even kijken of dat nog wat gaat worden… :D
Vanaf morgen krijg ik 5 nieuwe Mini-Club kindjes. Waarschijnlijk dus de hele week alleen van 10.00 tot 12.00 les, maar met de weersvooruitzichten voor komende week is dat natuurlijk helemaal geen straf! Daarbij dat papa en mama komen op woensdag.. Kan ik waarschijnlijk (als er geen privélessen zijn) ook nog ’s middags met hen skiën. Een fijne laatste week in het vooruitzicht dus!

Mijn volgende (en laatste..) blog zal waarschijnlijk weer uit Nederland komen. Dus bij deze mijn laatste afscheid op z’n Oostenrijks:

Servus en pfuit enk!
xx

  • 11 Maart 2012 - 18:18

    Mams:

    Ha die Sternchen, :-D, én ik heb er toch wel zo ongelofeloos super veel zin in ....
    jodelahiti

  • 11 Maart 2012 - 18:30

    Monique:

    Geniet van je laatste week. Tot in Apeldoorn

  • 11 Maart 2012 - 20:58

    Vincent:

    Geniet nog de komende dagen van het mooie weer dan hebben Helga en ik dat ook als wij je komen ophalen. Tot woensdag.

  • 12 Maart 2012 - 09:07

    Tiny:

    Weer een leuk verslag. Ik zal ze missen. Geniet nog even van de laatste week en tot kijk in Apeldoorn. Groet Tiny

  • 14 Maart 2012 - 12:09

    Oma Gerda En Opa Jan:

    Feestneus,smikkelaar,lerares,kleindochter, Hilde. Ook nu lezen we met zeer veel belangstelling, beiden, je recente reisverslag.Zoals steeds heel boeiend en nu veel foto' s weer erbij, dat geeft een goed beeld van hetgeen je in de sneeuw en nog meer daarbuiten beleeft. Uit alle reisverslagen, bijna een kompleet boekwerk, is op te maken dat je met je vriendinnen en vrienden hele gezellige maanden hebt ervaren.Als deze maanden je ook pedagogisch aan je ontwikkeling tot onderwijskundige hebben bijgedragen dan is het verblijf in Tirol in alle opzichten geslaagd.Hilde van harte proficiat.Nu je ouders onderweg zijn,om na nog even van de vele zon, die jou en hen te wachten staan is het verblijf tot Zondag zeker de inspanning van jullie drieen zeker de moeite waard geweest Dan gezamenlijk terug naar het nu nog kille Nederland, hoewel ook hier de eerste lentedagen te verwachten zijn,maar in maart roert de maand nog steeds zijn staart.Oma rekent op deze wisselvalligheid in de atmosfeer, vandaar dat haar voorbereidingen voor terugkeermaal zal zijn stamppot me5 worst en spek om je weer te laten wennen aan het weer in ons kikkerlandje.Hilde nog hele gezelliige dagen en we zullen weer smullen van je ervaringen, zoals we van je boeiende en duidelijke ervaringen in de sneeuw van Kaltenbach en de bulten daarachter alsmede van de omgeving hebben genoten.Hilde tot a.s. Zondag aan tafel bij Oma,dan gaan we weer dubbel genieten.

  • 16 Maart 2012 - 08:51

    Karin Van Der Klis:

    Hoi Hilde, Nog een paar hele fijne dagen gewenst!!! Veel plezier op de piste en geniet van het zonnetje. De groetjes aan Helga en Vincent en tot gauw. Veel liefs, Ellert-Jan, Karin, Stijn, Mats

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Kaltenbach

Skiles geven in Oostenrijk

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2012

De laatste week...

29 Februari 2012

Holländerwochen

19 Februari 2012

Life goes on...

05 Februari 2012

Thuis

25 Januari 2012

Tijdens het bakken van muffins...
Hilde

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 1244
Totaal aantal bezoekers 15859

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 18 Februari 2015

The Big Trip

09 December 2011 - 18 Maart 2012

Skiles geven in Oostenrijk

Landen bezocht: