Tijdens het bakken van muffins... - Reisverslag uit Kaltenbach, Oostenrijk van Hilde - WaarBenJij.nu Tijdens het bakken van muffins... - Reisverslag uit Kaltenbach, Oostenrijk van Hilde - WaarBenJij.nu

Tijdens het bakken van muffins...

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

25 Januari 2012 | Oostenrijk, Kaltenbach

De tijd dat mijn chocolademuffins in de oven staan kan mooi gebruikt worden om een verslagje te schrijven. Dus bij deze! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer helemaal weet wat ik gedaan heb de hele week. Volgens mij heb ik op dinsdag het vorige verslag geschreven en gaan we nu dus verder bij de woensdag.. :).

Het werk is niet bijzonder deze week. De Mini-Club is een beetje veel van hetzelfde omdat ik ’s morgens een groep heb en ’s middags weer een groep. Eigenlijk doe ik ’s morgens en ’s middags dus exact hetzelfde, a bit boring, maar iemand moet het doen en helaas ben ik dat…
Woensdagavond ben ik uit eten geweest met drie anderen: Gil, Sonja en JW. Gil wilde graag naar een restaurantje in Mayrhofen, dus daar zijn we eerst naartoe gereden. Toen we eenmaal aankwamen deed de chef daar net de deur op slot. Pech dus! Terug gereden richting Kaltenbach en onderweg in Schwendau wezen eten. Pizza met rucola en parma-ham, chocolademousse als toetje. Erg lekker! Terug in Kaltenbach naar de Postalm gegaan. Toen we daar om 21.00 aan kwamen was er alleen geen reet te doen en de live muziek was bar slecht.. Sonja kijkt graag voetbal en ’s avonds zou Barcelona tegen Real Madrid spelen. Om 21.30 hebben Sonja en ik Gil zijn auto mee genomen en zijn naar Fügen gereden. Daar zouden ze namelijk de wedstrijd uitzenden in een bar en er zouden nog twee collega’s komen. Best wel gezellig dus! Na de wedstrijd zijn we weer naar Kaltenbach terug gereden. De Postalm was inmiddels vol met zatte mensen, dus tijd om mijn bedje op te zoeken!

Donderdag weer gewoon les gegeven. Gedurende de dag begon het steeds harder te waaien en de kindjes skieden steeds sneller naar beneden omdat ze rugwind hadden… Werd wel gevaarlijk op een gegeven moment! Om 15.30 direct naar beneden gegaan omdat er niet meer zoveel te doen was. Drankje (kopje thee, eigenlijk :)) gedaan in de Wedelstube en toen naar huis gegaan. Eenmaal thuis zag ik kinderen schaatsen op de ijsbaan hier bij de parkeerplaats en toen kreeg ik kriebels! Schaatsen gepakt en naar de ijsbaan gelopen. De kassa/kleedkamer/café is daar alles-in-één in een bouwkeet. Bij de mevrouw netjes gevraagd of ik even wat mocht ‘trainen’. Vond ze prima, voor zover het ging… Heb 5 rondjes geschaatst en toen was ik het zat: het is daar een natuurijsbaan en hij wordt ook niet gedweild. Er lag sneeuw en regen op van een paar dagen met als resultaat veel hobbels, bobbels en zacht ijs. Niet echt iets om op te trainen dus! Terug gegaan naar de bouwkeet, schaatsen weer uit gedaan. Kreeg vervolgens ook nog mijn €1,50 entreegeld terug van de mevrouw. Vet lief!
Onderweg terug nog even gekeken in de Wedelstube of daar nog wat mensen zaten. Gil, JW en Markus zaten er nog dus ben nog even blijven hangen. Uiteindelijk onderweg naar huis langs de pizzeria gelopen hier en een pizza meegenomen. Lekker lui!

Vrijdag weer les, het weer dit keer nog slechter! Veel wind, veel sneeuw en jammerende kindjes omdat de sneeuw pijn deed in hun gezicht. Nog wel voor te stellen ook. Omdat ik in de middaggroep inmiddels nog maar twee kinderen had, konden de groepen bij elkaar. Had alleen ’s morgens les dus, hoera! De kindjes die uiteindelijk nog vol gehouden hebben zijn nog bij de touwlift geweest, hoera! Toch nog het gevoel dat ik iets bereikt heb met ze :P.

Maandag tot en met vrijdag waren er kinderen op de skischool geweest van de Kindergarten uit Aschau. Die hadden vrijdagavond prijsuitreiking in een zaal bij de brandweerkazerne daar. Bobo is ook altijd bij die prijsuitreiking en omdat ik geen groep had van de Kindergarten mocht ik Bobo zijn die avond. Hiep hiep, hoera! Ruim een uur in dat bloedhete pak gezeten, weinig zicht en weinig frisse lucht. Geen pretje maar ik heb het overleefd :D. Na de prijsuitreiking nog maar weer wat wezen eten met de leidsters (die noemen ze hier ‘Tante’s’!) van de kindergarten. Al weeeeer pizza gegeten…
’s Avonds weer beland in de Postalm. Deal gemaakt dat ik ‘vandaag niet naar huis zou gaan’. Het doel was dus om tot 00.00 sowieso te blijven. Uiteindelijk lag ik om 2.30 in bed… Volgende dag vrij, dus dat viel weer mee!

Ondanks dat ik zaterdag vrij was, toch maar naar boven gegaan. Rondje wezen skiën maar er was niet veel aan. Vervolgens koffie en thee zitten drinken in het café van de skiverhuur boven met Tom, Gil en JW. Op een gegeven moment werd JW opgehaald om privéles snowboard te geven. Toen heb ik geroepen dat ik ook wel een keer wilde snowboarden. Zo gezegd, zo gedaan. Board en schoenen gehuurd boven en twee uurtjes wezen snowboarden met Tom! Ondanks het feit dat het lang geleden was dat ik zoveel sneeuw van zo dichtbij had gezien ging het best wel goed en het was ook super leuk. Gaan we vaker doen dus! Moe maar voldaan naar benden gegaan en vervolgens een uitnodiging om weer uit eten te gaan maar af gewezen. Het houdt een keer op met eten en geld uitgeven! Die avond lekker met de beentjes op bed gelegen en niets meer uitgevoerd, heerlijk!

Zondagochtend weer braaf om 9.00 bij de skischool. Afwachten welke groep ik nu weer zou hebben. Maar helaas, weer Mini-Club. Best vervelend en was er niet echt blij mee… Maar goed, we zetten ons beste gezicht weer op en doen alsof we het heel erg leuk vinden… Ga van de week wel even vragen of ik de komende week alstublieft een andere groep mag! Twee weken alleen maar bij de skischool is wel erg saai…
(Muffins zijn inmiddels uit de oven, ruikt goed!)

Maandag, gisteren en vandaag gewoon weer braaf gewerkt. Heb inmiddels de neiging om een aantal kinderen van de berg af te gooien, maar goed.. Dat hoor ik van alle collega’s, dus dat zal niet aan mij liggen. Gelukkig maar!
Vanmorgen zijn we nog wezen Schulefahren, dus ik heb mijn dosis mijzelf uitleven op ski’s wel weer gehad voor de komende dagen. Daarbij komt dat het vandaag en morgen stralend weer is. Ondanks de kindjes dus zeker geen slechte dag gehad, morgen hetzelfde verhaal en dan overleef ik vrijdag uiteindelijk ook wel!

Voor de komende dagen nog niet echt plannen. Lekker rustig aan doen dus. Misschien van de week nog even met Sonja op pad om snowboardschoenen te kijken/kopen. Telkens huren is ook zo’n gedoe :D. Verder ben ik al heel erg aan het aftellen tot volgende week vrijdag. Dan komen paps en mams weer op bezoek. Een fijn vooruitzicht dus!

Nu tijd om te douchen en een muffin te proeven. Dan duik ik nog maar even mijn boekje in en dan lekker slapen. Vanmorgen ging om 6.45 al de wekker.. Morgen om 9.00 beneden zijn dus lekker ‘uitslapen’ tot 8.00! Yay!

Tot het volgende berichtje maar weer :)
Tschussiii!
xx


  • 25 Januari 2012 - 21:02

    R&L:

    Leuk berichtje en gave foto's Hil!! Er ligt nog veel meer sneeuw dan toen wij er waren.. reactie van Luuk: "sickkkk" :p

  • 25 Januari 2012 - 21:16

    Mams:

    LOL :-D, tolle Geschichte hast Du niedergeschrieben!

  • 25 Januari 2012 - 22:41

    Titia:

    Hee! Klinkt leuk zeg, allemaal! En wat een mooie foto's! Dat wil ik ook wel zien.. Vooral je verhaal over bobo vind ik erg aansprekend.. Succes met je kindertjes, ik kan me helemaal voorstellen dat je ze af en toe heel erg achter het behang kan plakken. Dat heb ik ook met een aantal kindjes uit mijn klas! ;-P X Titia

  • 26 Januari 2012 - 17:51

    Opa Jean.:

    Hilde je verslag met belangstelling gelezen.Heb de indruk,dat kindjes van
    de groepen een en twee of daaronder je geleidelijk de neusgaten uitkomen. Zijn het misschien van de verwende spul, die door de ouders worden gedropt? Deze ervaring heb gehad toen in zeventiger jaren van de vorige eeuw,ik af en toe van dat verwende spul onder mijn hoede kreeg.Hilde nu je onderwijskunde studeert is het nu al praktijkervaring op te doen.Het vergemakkelijkt je beroepskeuze.

  • 03 Februari 2012 - 12:58

    Tiny:

    Dag Hilde, Leuk hoor die verslagen. Ik lees ze met veel plezier. Nog een paar uur en dan komen je vader en moeder weer. Heerlijk toch. Geniet ervan. Hier sneeuwt het inmiddels ook. Volgens mij genoeg om een sneeuwpop te maken. Ga vanmiddag nog wel even het Mheenpark in om foto's te maken. Verder is het hier goed koud. Het vriest rond de 5 graden. Er wordt heel voorzichtig af en toe iets geroepen over de Elfstedentocht. Maar zover is het nog niet. Goed weekend en tot het volgende bericht. Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Kaltenbach

Skiles geven in Oostenrijk

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2012

De laatste week...

29 Februari 2012

Holländerwochen

19 Februari 2012

Life goes on...

05 Februari 2012

Thuis

25 Januari 2012

Tijdens het bakken van muffins...
Hilde

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 15859

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 18 Februari 2015

The Big Trip

09 December 2011 - 18 Maart 2012

Skiles geven in Oostenrijk

Landen bezocht: