Groetjes uit de witte wereld! - Reisverslag uit Kaltenbach, Oostenrijk van Hilde - WaarBenJij.nu Groetjes uit de witte wereld! - Reisverslag uit Kaltenbach, Oostenrijk van Hilde - WaarBenJij.nu

Groetjes uit de witte wereld!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

17 December 2011 | Oostenrijk, Kaltenbach

Hey allemaal!

Toch maar aan de blog, dan is het wat makkelijker om iedereen op de hoogte te houden! Even een herhaling van mijn eerste paar dagen hier:
(het was de bedoeling dat het kort zou blijven, maar dat is niet echt gelukt merk ik.. Succes met lezen!)

Vrijdagochtend (9dec) ’s morgens vroeg weggegaan samen met Luuk en Rachel. We zijn tot Neurenberg gereden. Daar zijn we ’s middags nog even op de kerstmarkt geweest en na een gezellig avondje blijven slapen bij vrienden! Zaterdagochtend weer vroeg vertrokken om door te rijden naar Oostenrijk. Onderweg best wel bagger weer gehad, hier en daar lag ook al sneeuw in Duitsland maar eenmaal in Oostenrijk was alles nog groen :S

’s Middags konden we in Oostenrijk meteen het huis in. Ik heb een kamer op 2 minuten loopafstand van de lift, hoera! Het huis deel ik met twee andere skileraren van mijn skischool: een Duitse man van een jaar of 60, Peter en een Nederlandse jongen, Jan Willem. Daarnaast zit er ook nog een meisje uit Slowakije bij ons in huis en zij werkt voor een hotel hier vlakbij.

Mijn kamer is best wel groot, heb een tweepersoonsbed waar je ook met 3 mensen in kan slapen en een eigen wastafel, dus dat is wel prettig! Inmiddels is mijn kamer al wel een soort van bewoond --> chaos :). De douche en keuken zijn een beetje oud, maar het werkt allemaal, dus eigenlijk gaat dat wel prima!

Zaterdagmiddag meteen even bij de skischool geweest en kennis gemaakt met de chef. Hij kwam over als een super aardige man (is na een week nog steeds zo!), dus dat zag (en zie) ik allemaal wel zitten. Zondag zijn Luuk, Rachel en ik wezen skiën hier, heerlijk dagje gehad. Lekker zonnetje enzo, dus dat was een goede binnenkomer!
Maandagochtend zijn Luuk en Rachel weer weggegaan en was ik alleen.. Heb de hele dag een beetje lopen klooien in het huis en een beetje mijn eigen plekje gecreëerd door er maar meteen een troep van te maken :D.

Dinsdag en woensdag zijn Jan Willem en ik maar wezen skiën, want we hadden toch niet zoveel te doen. We zouden vanaf woensdag eigenlijk al het ‘schulefahren’ herhalen, maar dat ging niet door. Schulefahren is zo’n beetje de verzamelnaam voor het hele beginnersprogramma van het skiën. Hieronder valt dus het aanleren van de pizzapunten, de frietjes en de eerste bochtjes! Heb ik allemaal al wel gehad op de opleiding in april, maar een beetje herhaling is nooit verkeerd :). Uiteindelijk hebben we donderdag Schulefahren gedaan en vrijdag waren we weer vrij.

Zoals jullie vast wel weten was er een flinke storm de afgelopen dagen, en dat hebben we gemerkt hier! Vrijdag zijn we wel naar boven geweest maar het waaide echt heel erg hard. Omdat het zo hard waaide, was het gevaarlijk om de stoeltjesliften open te doen. Daarom was er maar één sleeplift open (Voor de kenners: de Egolift!) en één lift voor een heel gebied is wat weinig.. Met als resultaat flinke wachtrijen! Balen! Dus we zijn maar wat gaan drinken met een andere skileraar van onze school en een vriend van hem. Er was namelijk toch niet veel anders te doen. Vervolgens waren we al voor 11.00 weer beneden en toen hadden nog een hele dag voor ons…
Eerst nog even liggen laptoppen op mijn bedje hier en daarna kreeg ik een ingeving! In Zell am Ziller is namelijk een ijsbaan, en ik kon me herinneren dat deze niet heel erg afhankelijk van het weer was. Even op de site gekeken en daar stond dat ie vanaf half november open was. Voor de zekerheid toch maar even gebeld naar het Freizeitpark daar, en inderdaad: de ijsbaan was open vanaf 14.00! Had ik direct wat te doen ’s middags :).
’s Middags dus de trein gepakt naar Zell, heb ik dat ook eens gedaan. Daarna een uurtje geschaatst! Was weer even wennen: ’s morgens op de lange latten en ’s middags op de dunne ijzertjes, maar na 10min was het eigenlijk al weer als vanouds. Leuk hoor.
Omdat de ijsbaan geen dak heeft en het zo hard waaide was het ijs best wel nat en zacht en er lagen blaadjes op. Dus na een uurtje was ik er wel klaar mee, toen werd het zigzaggen tussen de blaadjes en kwamen er ook steeds meer kinderen waardoor het best gevaarlijk was om te schaatsen. Maar het was wel fijn om weer even op het ijs te staan!! Hopelijk heb ik nog wat vaker tijd om te gaan, ook als het wat beter weer is. Zou fijn zijn!

En dan komen we aan bij vandaag: Vandaag zouden we het hele kinder-beginnersprogramma doornemen (spelletjes, oefeningen tot aan de eerste bochten). Dat hebben we ook gedaan, en hoe… Het heeft de hele dag gesneeuwd. ’s Morgens bij het opstaan werden we al getrakteerd op een witte wereld, maar het heeft de hele dag niet meer opgehouden met sneeuwen! Ik geloof dat het inmiddels wel gestopt is, maar in de tijd dat wij overdag bezig waren met het kinderprogramma (10.00 – 13.00) is er wel een centimeter of 30 bijgevallen. Maar dat was eigenlijk ook wel nodig :).
Morgen nemen we het programma voor de gevorderde beginners door, van pizzapuntjes tot de eerste parallelbochten (Carven-Grundstufe). Hopelijk is het dan iets beter weer, maar volgens de Wettervorhersage moet dat wel lukken.

Als het goed is gaan we maandag echt beginnen met de lessen. Er komt dan een school uit de buurt en de kinderen daarvan moeten allemaal les krijgen. Omdat het binnen schooltijd moet vallen, zijn we elke dag van 8.30 tot 11.30 aan het werk. Vroeg op dus! Ik ben heel erg benieuwd hoe het is om straks echt les te gaan geven, maar ik heb er wel ontzettend veel zin in!

Verder is het ook best gezellig hier (ook in huis wel!). Straks met kerst zullen we best wel een groot team aan ski/snowboardleraren hebben, aangezien we vanmorgen al met 8 mensen het kinderprogramma hebben gedaan en er nog een stuk of 5 leraren les aan het geven waren of bier aan het drinken waren :). Après-ski is ook erg populair hier (Goh..), is af en toe wel gezellig, maar hoeft voor mij echt niet lang en elke dag. Op de skischool gaat alles er ontzettend relaxed aan toe. Was kommt, kommt is zo ongeveer het motto hier. Dus het heeft weinig zin om te vragen wat ik over twee dagen aan het doen ben: geen idee!! Het kan maar zo zijn dat er privélessen tussendoor komen, of dat er juist helemaal niemand is en dat we de hele dag vrij kunnen skiën. Een beetje flexibel moeten we hier dus ook wel zijn, is weer eens wat anders dan in Nederland waar alles op en top geregeld is :).

Zo, dat was een uitgebreid verslag van de eerste week hier! Hopelijk hebben jullie allemaal het einde gehaald ;). Als internet het toe laat, zal ik nog wat foto’s uploaden. Nu ga ik even heel hard Coldplay luisteren zodat ik ook een soort van bij het concert in Ahoy ben :).

Liebe Grüsse uit de witte wereld,
Hilde

  • 17 December 2011 - 20:53

    Miranka:

    Wouw Hil, wat onwijs gaaf om te lezen wat je allemaal gaat doen en doet! Heel veel plezier daar de komende maanden! xx

  • 17 December 2011 - 21:03

    Simone:

    Super Hil, kunnen we echt volgen wat je allemaal doet.
    En 30 cm sneeuw vandaag beter dan alle regen en wind hier.
    Succes morgen en komende week,
    Groetjes SBT

  • 17 December 2011 - 21:25

    Mutti:

    Hey Superster, leuk zo je verhaal, und also ab Montag geht's los. Haha, 'was kommt, kommt', zo moet je denk ik ook wel leven/denken met je skischool als je afhankelijk bent van toeristen en het weer.
    xxx und hdl

  • 18 December 2011 - 01:59

    Vader Lu :

    ik wil ook zo'n jas :-)

  • 18 December 2011 - 08:45

    Netty:

    Hilde. Het ziet er goed uit. Zo te zien heb je stekkie gevonden. Succes met je lessen en geniet.

  • 18 December 2011 - 10:30

    Kimberley:

    Hey Hilde,

    Wat leuk om je te kunnen volgen!
    Het klinkt echt heerlijk om daar te zijn haha! En die ijsbaan tussen de bergen is gewoon wauw ;)
    Heel veel plezier en succes de komende week!

  • 18 December 2011 - 13:42

    Tiny:

    Hilde hartstikke leuk om dit verslag te lezen. Prachtig die sneeuw, maar ik ga mijn koffer nu klaarmaken om de zon op te zoeken. Wat een tegenstelling hé. Goede en fijne kerstdagen en tot de volgende keer. Groeten Tiny

  • 19 December 2011 - 20:32

    Marly:

    Hey Hilde,

    Klinkt als een leuke start! Gelukkig dat er in de tussentijd al wat sneeuw gevallen is! Mooi dat motto: Was kommt, dat kommt :). Veel plezier nog en leer de mensen maar goed skiën daar! Groetjes Marly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Kaltenbach

Skiles geven in Oostenrijk

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2012

De laatste week...

29 Februari 2012

Holländerwochen

19 Februari 2012

Life goes on...

05 Februari 2012

Thuis

25 Januari 2012

Tijdens het bakken van muffins...
Hilde

Actief sinds 16 Dec. 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 15859

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 18 Februari 2015

The Big Trip

09 December 2011 - 18 Maart 2012

Skiles geven in Oostenrijk

Landen bezocht: